Stop fokus på antallet af besøg på din side og fokuser på det som er vigtigt….

Dette indlæg skriver jeg fordi jeg nogle gange oplever at mine kunder og folk jeg hjælper eller på anden måde har en kommunikation med, har den forestilling om at det at have en hjemmeside handler om at have en masse besøg. Jeg har så valgt at skrive en indlæg omkring hvorfor det kan være farligt at fokusere på antallet af besøg og hvad man faktisk skal fokusere på.

Hvorfor ikke fokusere på antallet af besøg

Der er nogle undtagelser til dette, her tænker jeg på sider som er en del af et større netværk (eksempelvis blogs) hvor ens side bliver prioriteret efter antallet af visninger eller man får udbetalt reklame penge ved X antal besøg, men langt de fleste skal ikke fokusere på antallet af besøg, fordi et besøg ikke giver nogen værdi for dig eller din side. En side kan have 10.000 besøg per måned og ikke få noget som helst ud af det, hvor andre sider kan have 10 besøg per måned og for dem at det mere end rigeligt.

Værdi er det vigtige når man ser på besøg. Ikke den værdi du giver til dine besøgende jeg tænker på, men den værdi de besøgende giver dig.

Lidt tal kræves nok for at vise hvorfor mange besøg ikke nødvendigvis er det du skal fokusere på.

Din side har 10 besøgende per måned ( blot eksempel )

  • 3 af dem forlader din side indenfor første sekund. De har nok klikket forkert. Værdi i de 3 er 0
  • 2 besøger siden fordi de har set navnet et eller andet sted og klikker rundt et par gange, men har ingen planer om at læse noget på din side, købe noget eller være aktiv på den. Værdi for disse to er meget lille eller 0. Når jeg skriver meget lille, så kan det være at de husker siden på et senere tidspunkt og kommer ind igen.
  • 1 besøgende er måske en spam bot eller søgemaskine af en slags. Ingen værdi fordi den ikke gør noget.
  • 4 besøger siden fordi de ved du har noget de skal bruge. Skriver måske et svar på et indlæg i din blog, køber et produkt, sender linket til sine venner eller andet om gør at de aktivt har brugt din side. Værdi i de 4 er enorm og det er de 4 som du skal fokusere på.

Hvad de her tal viser er at du har fået 10 besøg, men kun 4 af dem var brugbare for dig, resten er uden værdi for dig. Nu er de her tal eksempler, men de viser hvorfor besøg ikke er noget værd i sig selv. Hvis man fokuserer for meget på besøg og ikke på værdien for de besøgende og værdien i dem for dig, så kan man på et tidspunkt stå med en side / virksomhed / projekt som er dødt og måske er det for sent at gøre noget for at redde det.

Besøg er nemt at få…

Besøg er ikke noget som er svært at få, faktisk man kan få 10.000 besøg på en dag hvis man vil. Problemet med de 10.000 besøg vil så være at de absolut ingen værdi har og aldrig får det. Det du skal fokusere på er at få værdifulde besøgende, hvilket også er den svære del. Du skal vide hvem du skal målrette din markedsføring imod for at få gode besøgende og du skal vide hvad de vil have, så du kan give dem det.

Find din målgruppe og få de rigtige besøg

Hvordan finder du ud af hvem som er din målgruppe? Det er en hel serie af blog indlæg for sig selv, men ganske kort, det jeg gør er at se på hvad sørger folk om i offentlige forums, når jeg snakker med dem og så på den måde hjælpe folk med at svare på de spørgsmål. Dette indlæg er et godt eksempel på hvordan man kan finde en målgruppe. Dette blog indlæg’s målgruppe er dem som kunne finde på at lave et indlæg på et forum som dette: “Mange besøgende, men lav konverterings rate”. Værdien for denne målgruppe er at de liver klar over at det ikke er 10.000 besøg de skal bruge, men de skal se på hvem der besøger dem og hvordan de kan optimere at de rigtige besøgende giver værdi til siden og dens ejere. Men værdi i dette indlæg er at andre kan få glæde af det, og jeg håber værdien for dem som læser det er at de fokuserer mere på de gode besøgende på deres hjemmesider.

By | 2018-01-28T23:46:15+00:00 februar 1st, 2018|Diverse|0 Comments

Om forfatteren:

Skriv en kommentar

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk